Kraamvisite - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu Kraamvisite - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu

Kraamvisite

Door: Troeske

Blijf op de hoogte en volg Jur en Truus

02 April 2012 | Ghana, Kumasi

Zo hier het eerste verslag vanuit Ghana. Ik kan jullie nu al vertellen het is weer grandioos.

Prima vlucht gehad..... en een bijzondere ontmoeting met Linda uit Baarn, zij is stewardes.
Dus jullie begrijpen: het netwerken is al weer gestart in het vliegtuig.

Eenmaal aangekomen op het vliegveld in Ghana, de grote truc weer gebruikt bij de douane: op de vraag wat zit er in de koffer?
Nou niet mijn vriendje maar allemaal spullen voor de fysiotherapie!
Oke U mag Ghana onveilig maken.

En dan het weerzien met Emmanuel en zijn vriend Richard: geweldig!!!

De volgende dag met de bus naar Kumasi, naar het huisje van Emmanuel.
Een groot weerzien met al mijn vrienden en vriendjes hier.

Mijn eerste nachtje slapen in het wel bekende Guasthouse met " stromend water" " goed lopende toiletten" kortom het al vertrouwde voor ghanese begrippen.

Maar dan maandag 2 april Emmanuel en Regina hebben op 26 februari een dochtertje gekregen.
In Ghana is het de gewoonte dat moeder de eerste maanden bij haar moeder woont. Moeder en Oma leren haar de baby te verzorgen.

Dus we gaan reizen met de bekende trotro
Het is heel erg druk, kortom nog meer dan chaos in Kumasi vanwege de paasdagen.
Ook dat nog: een enorme stortbui; alle vrouwen dragen dan een zwart plastic zakje op een hoofd om te voorkomen dat hun haar nat wordt.
Ook ik een zwart zakje op mijn blonde krullen.....maar Emmanuel vindt dit niets voor zijn "mum" en trekt het er snel weer af voor we het huis van de familie Regina ingaan.

Eindelijk kan ik jullie een antwoord geven : hoe heet de baby?
Hier de ontknoping voluit:
TRUUS ANTWIWAA MENSAH

De trotse moeder en vader hebben alle meegebrachte kadootjes uitgepakt.
En natuurlijk Dagmar en Jessica ook de oorbelletjes

Uiteraard kan ik weer een boek schrijven, maak weer teveel mee om allemaal op te schrijven.
Op de terugreis een conflict meegemaakt tussen de busschauffeur en de politie: dit moet je horen, geien het aantal decibellen.
Kortom we zijn overgestapt in een andere trotro.

Weer terug in het centrum van Kumasi, lopen naar een ander trotrostation en daar de trotro naar de werkplaats:
Zie volgend verhaal

  • 02 April 2012 - 20:47

    Marijke:

    O Truus wat een verhalen weer. Ik ga er weer van genieten en met je meebeleven. Lieve groetjes..

  • 03 April 2012 - 05:30

    Marianne Smit:

    Wat fijn dat de reis zo goed verlopen is.

    Dus er is weer een Truus in Ghana en er zullen vast nog wel meer Truusjes geboren worden. Wat leuk!
    Zie hier in Nederland de jonge moeder's niet bij hun moeder intrekken om het opvoeden te leren. Lijkt me wel gezellig voor de oma's. Truus ga van je verhalen en foto's genieten , groetjes

  • 03 April 2012 - 07:27

    Dorien Van Den Berg:

    Gefeliciteerd met je nieuwe naamgenoot! Veel succes in Ghana :-)

  • 03 April 2012 - 08:23

    Lies Gerretsen:

    wat fijn dat je goed bent aan gekomen,ik heb je verslagen al uit geprint en ze gaan vanmiddag mee naar ma. Dus er is weer een Truus bij leuk hoor geniet nog maar en werk ze ben benieuwd naar de volgende verhalen
    lieve groetvan mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jur en Truus

Truus en Jur gaan ervoor!

Actief sinds 24 Maart 2011
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 71806

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 10 Mei 2015

Truus en Jur op kraamvisite in Ghana

02 April 2014 - 08 Mei 2014

Jur en Truus samen werken in Ghana

04 April 2013 - 09 Mei 2013

Truus en Jur naar Ghana

31 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Fysiotherapie en Timmeren in Ghana

04 April 2011 - 02 Juni 2011

Thuiskomen in Ghana

Landen bezocht: