Mijn avonturen met Gifty in Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu Mijn avonturen met Gifty in Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu

Mijn avonturen met Gifty in Accra

Door: Troeske

Blijf op de hoogte en volg Jur en Truus

01 Mei 2012 | Ghana, Accra

Vandaag 1 mei: name giving day voor de kleine Truus.
Ik loop een beetje achter met schrijven, en een beetje buikdip.
Maar dankzij de cola en de ORS begint de energie weer te komen, zoook mijn inspiratie.

Zondag, kerkdag hier.
Met Gifty naar de Pentcost-church(Pinkstergemeente)
In groepen bijbelstudie met het onderwerp: Gehoorzamen.
Nou dat is echt iets voor mij!
Ik deponeer graag mijn eigen mening.
Er wordt gezongen en de geest daalt neer, dat is te zien aan een vrouw die haar armen heft en geheel hysterisch rondraait.
Ik sat een beetje achteraan en dat is maar goed ook: de geestelijke leiders doen handoplegging. Dat gaat me te ver, die enge mannen met hun hand op mijn hoofd, dus snel naar buiten gelopen.

s' middags ziek kerklid bezocht in de rimboe. vervolgens naar Tema.
Een neef zit op het voortgezet onderwijs en heeft geen geld meer.
Accra // Tema via de snelweg, ja echt!
Bovendien rijdt er ook een trein tussen Accra en Tema.
Tema is een havenstad, dat is te zien. Veel industrie en de levensstandaard ligt hier ook beduidend hoog.
Mijn eerste dag met Gifty was dus gelijk druk en chaotisch.

Maandag werken in haar eigen praktijk.
Samen met Gifty en Humphry( ook een fysiotherapeut) patienten onderzocht en behandeld.
Onder andere een jonge man met een gebroken rechter arm.
Heel vaak gaan ze hier naar een kruidendokter, jullie snappen het al, dat liep niet goed af: een ontsteking van het bot.
Met als resultaat het geinfecteerde bot weggehaald; de arm is een stuk korter en een duidelijke functiebeperking van zijn schouder.

s' middags naar korlebu: de school voor fysiotherapie. Er is vakantie hier, dus geen studenten. Echter moet komen opdraven.
Dit betekend voor haar 2 uur heen en 2 uur terug.
Ik kan jullie de chaos in het verkeer niet uitleggen.
Evenmin de prachtige huizen met prikkeldraad op de omheining. De mensen die lopen en slapen op de vuilnisbelt. Of de vrouwen die vaak met kinderen onder een grote paraplu wonen vlak langs de drukke hoofdweg

Nu na 3 jaar, blijft het mij steeds verbazen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jur en Truus

Truus en Jur gaan ervoor!

Actief sinds 24 Maart 2011
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 71784

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 10 Mei 2015

Truus en Jur op kraamvisite in Ghana

02 April 2014 - 08 Mei 2014

Jur en Truus samen werken in Ghana

04 April 2013 - 09 Mei 2013

Truus en Jur naar Ghana

31 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Fysiotherapie en Timmeren in Ghana

04 April 2011 - 02 Juni 2011

Thuiskomen in Ghana

Landen bezocht: