Name giving, traditie in Ghana - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu Name giving, traditie in Ghana - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu

Name giving, traditie in Ghana

Door: Troeske

Blijf op de hoogte en volg Jur en Truus

02 Mei 2012 | Ghana, Kumasi

Dinsdag 1 mei.
Traditie in Ghana als er een kindje geboren wordt, komen de familie van de ouders van het kind bij elkaar in het huis van de moeder. In dit geval van Regina haar familie.
Er wordt gebeden, gezongen, de betekenis van de naam. zowel voor als achternaam wordt uitgelegd.

Wij, Jur en ik behoren tot de familie. Het meisje heet zoals jullie weten Truus.
De traditie is ook dat de jonge vader alle presentjes in een koffer stopt; en de koffer als een kado inpakt met mooi papier. De koffer wordt niet geopend tijdens de ceremonie.

De ceremonie gaat beginnen, de vader van Emmanuel, hij is de pastor, opent de ceremonie.
Jur en Emmanuel zijn samen een mooi duo tijdens het zingen van .....?
Peter, de meeste kennen hem nog van vorig jaar: mijn prins op het paard, vertaald alle tekst in het engels. Wanneer ik mijn uitleg geef over mijn naam vertaald hij terug in het twi.

Nieuwsgierig?
Truus in het engels Hilde.
De naam staat voor: puur, betrouwbaar en zo sterk als een speer.
Hier hecht men veel waarde aan de naam: is hij positief of negatief.

Uiteraard wordt er na afloop een familie foto geschoten.

We gaan naar huis, genietend van de dag maar wel moe.
Dus even rust en schrijven.

• 02 Mei 2012 - 19:45

Jolanda:

Nou Truus de naam is jou op het lijf geschreven! Geniet nog van de laatste dagen met jouw mannetje en de rest van de 'familie'

Groetjes van Jolanda en de mannen (Arie, Daan en Tein)

• 02 Mei 2012 - 20:35

Marianne Smit:

Truus/mooie betekenis en maar al te waar!
    Je doet je naam eer aan!