Troeske als zwemdocent - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu Troeske als zwemdocent - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu

Troeske als zwemdocent

Door: Troeske

Blijf op de hoogte en volg Jur en Truus

27 April 2013 | Ghana, Kumasi

Wie had dat ooit kunnen denken, dat ik nog eens zwemles zou geven.
Vroeger een angsthaas in het water.
Ik was erop voorbereid deze keer:" mine swimmingcostume" ingepakt

De ghanezen kunnen niet zwemmen.
OTC heeft een klein zwembad met ondiep en diep gedeelte.

De foto's zeggen genoeg:
het voordoen van de beenslag met de uitleg uiteraard in het: Frog, spread and close.
De kinderen genieten, dat doet mij een groots plezier.
De laatste middag weer in het bad, nu wil ik graag starten met de allerkleinste.
Zo Bernard is aan de beurt, dit is een jongen, 8 jaar oud, gevonden in een winkeltje van golfplaatjes. Geopereerd aan zijn borstwervelkolom vanwege tbc.
Bernard is het buitenbeentje, hij kan niet lopen, maar in het water liggen met zijn gezicht in het zonnetje vindt hij geweldig.
Muziek maken, vindt hij ook geweldig.

Bernard dus al drijvende op mijn armen in het water, en jawel ik hoor een klein windje, vraag nog in mijn beste twi: moet je poepen? Maar te laat:
De wet van Archimedes laat alle poepjes drijven, tot ze op de bodem zakken. Wat nu; alle andere kinderen willen ook.
Even om me heen gekeken en daar zie ik een groot schepnet.
Jullie snappen het al, als een echte garnalenvisser geschept tot alles schoon was.
De kinderen daarna hebben genoten.

Woensdag 24 april de dag dat Jur mij komt vergezellen in Ghana,
vertrek ik dus naar Accra samen met Gifty( een naam voor velen bekend: mijn ghanese collega uit Accra).
Iedereen zwaait me uit, de kinderen zijn wat bedroefd.

De bedoeling is om dit centrum ook nog met Jur te bezoeken.
Er is een vacature: docent wiskunde voor de instrumentmakers.
Wie weet!

  • 01 Mei 2013 - 16:13

    Janna:

    Hoi Truus,

    Wat heerlijk weer om al je Ghana avonturen te lezen :) en wat geweldig leuk dat je ook zwemles hebt gegeven, bekende plaatjes ;)

    Geniet er nog maar lekker van! En groetjes aan iedereen daar :)

    Groetjes Janna

  • 22 Mei 2013 - 15:30

    Roanne:

    Super leuk dat het zwembad weer gebruikt kan worden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jur en Truus

Truus en Jur gaan ervoor!

Actief sinds 24 Maart 2011
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 71795

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 10 Mei 2015

Truus en Jur op kraamvisite in Ghana

02 April 2014 - 08 Mei 2014

Jur en Truus samen werken in Ghana

04 April 2013 - 09 Mei 2013

Truus en Jur naar Ghana

31 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Fysiotherapie en Timmeren in Ghana

04 April 2011 - 02 Juni 2011

Thuiskomen in Ghana

Landen bezocht: