Bezoek aan de kinderen in Offinso - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu Bezoek aan de kinderen in Offinso - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu

Bezoek aan de kinderen in Offinso

Door: Troeske

Blijf op de hoogte en volg Jur en Truus

11 Mei 2013 | Ghana, Kumasi

Offinso, zoals velen van jullie weten mijn eerste project in 2010.
Zoals altijd wil ik graag de kinderen die daar nog wonen ( na 4 jaar moeten ze weer terug waar ze vandaan komen) bezoeken. Een van mijn vriendjes is Yaw, nu 17 jaar.

Dus met een tas vol sportjasjes van de BAV ( de Baarnse Atletiek Vereniging)
op pad.
Maar allereerst een bezoekje aan de ouders van Belinda.
Wat een verrassing daar is ook Truusje nummer 1 .
Voor alle duidelijkheid: een tante van Belinda baarde in 2011 een baby, deze kreeg de naam Truusje als dank voor mijn inspanningen voor Belinda.

De foto's spreken voor zich: ook dit is een klein dondersteentje.
Zit op een kinderdagverblijf, kan het abc en tot tien tellen in het engels als in het twi.
We worden verwend met cola en lekkere biscuitjes!!!
Dat is weer eens iets anders dan die bok met rijst en stew.

Eenmaal in het centrum aangekomen, worden we luid onthaald door de kinderen. Allereerst begroeten we mr.Arc.
Gaan dan gezellig met de kinderen kletsen, de jasjes uitdelen.
Op de foto kun je zien: ze stralen in dat mooie BAV-geel.
Yaw heeft een onderonsje met Jur en van Joseph op zijn mooie wagen krijgen we heerlijke sinaasappeltjes, afgepeld en wel.

Met een goed gevoel nemen we afscheid en Yaw loopt met ons mee naar het trotro-station, waar we Emmanuel met zijn gezin ontmoeten.

• 12 Mei 2013 - 19:23

Femke:

Hoi Truus en Jur,

Wat geweldig om jullie verhalen te lezen. Zo veel bekende gezichten op de foto's :)
    De Femke's zijn eigenlijk wel heel erg benieuwd hoe het met het centrum is in Offinso? Worden er al veel Ghanezen kinderen behandeld? En hebben jullie foto's van hoe het er nu uit zien?

We hopen van jullie te horen.

Groetjes de Femke's

• 13 Mei 2013 - 13:19

Dorien Van Den Berg:

Nog even en dan is een Ghanese 'common name' ..... Truusje.....