"Automonteur" Jur - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu "Automonteur" Jur - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu

"Automonteur" Jur

Door: Troeske

Blijf op de hoogte en volg Jur en Truus

11 Mei 2013 | Ghana, Kumasi

De reis terug van Offinso naar Kumasi was gepland met de trotro maar.......
Onze goede vriend Peter wilde ons wegbrengen met zijn auto.
Een toyota, uiteraard tweedehands.
Peter, de gnanese vriend van het gezin, heeft hem nu 2 maanden.

De auto ziet er als NIEUW uit: de roestplekken op de lak zijn weggeslepen met de slijptol.
De airconditioning was defect, maar is simpel opgelost: als je er niet bij kunt, knip je gewoon een paar kabels los.
Niets aan de hand: rijden maar!
Tot er allerlei lampjes gaan branden en Peter zo bijdehand is om te stoppen, wel helemaal links van de weg. In het drukke verkeer stapt hij gewoon uit, zet de gevarendriehoek achter de auto. Op hetzelfde moment komt er een automonteur uit de lucht vallen.
Motorkap open: wat zou het kunnen zijn???
Eerst maar eens voor de veiligheid zorgen: de auto naar de rechterzijde van de weg zien te krijgen: Jur met de gevarendriehoek in de hand loodst ze naar de rechterzijde. Probeer er maar een voorstelling van te maken in die verkeerschaos!!!

Motorkapje weer open, er wordt wat heen en weer gepraat en al snel komt men tot de conclusie: water bijvullen.
Automonteur Jur ziet er persoonlijk op toe dat het water er niet met dezelfde snelheid er weer uitloopt ( zie de foto)

Peter vertrouwt het niet helemaal (gelukkig!) en adviseert ons de reis te vervolgen met een taxi.
We zijn weer veilig thuis.
Amen.