Project OTC in Nsawam - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu Project OTC in Nsawam - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu

Project OTC in Nsawam

Door: Troeske

Blijf op de hoogte en volg Jur en Truus

11 Mei 2013 | Ghana, Kumasi

dinsdag 7 mei onze laatste ochtend met Emmanuel, Regina en Truusje.
De tijd van gaan is weer gekomen.
Vandaag reizen naar Nsawam: Jur wil graag dit mooie centrum zien, maar ook kennismaken met sister Elizabeth en Mike.

We starten al weer geweldig: Emmanuel neemt nog wat geitenvlees mee.
De taxi komt aanrijden op de velg door een lekke band.
Don't worry: bandje verwisselen met een glimlach, Kwikfit is er niets bij.

De reis verloopt verder voorspoedig.
Rond 16.00 uur zijn we in Nsawam, Jur gaat met Emmanuel "boodschappen doen": nog wat groenten voor bij de geit en de rijst.
Zoals zijn oom Jur altijd zegt: Je moet goed eten!!!

De kleine kinderen hebben me gezien en schreeuwen uit: ze willen morgen zwemmen.
Daar had ik al een beetje rekening mee gehouden en mijn badpak bovenop in de koffer gelegd.

Na een goede nachtrust en een ontbijtje ga ik met de kinderen zwemmen, nadat ik Jur heb voorgesteld aan sister Elizabeth.

Jur is enthousiast, wordt rondgeleid en heeft een gesprek met Mike, de docent instrumentmaker uit Amerika.
De huidige instrumentmakers hebben problemen met rekenen en daardoor ook met het aanmeten van prothesen.
Er is ook een mooie computer leslokaal.
Jur ziet het helemaal zitten en gaat zich het komende jaar voorbereiden om les te geven.

Samen kunnen we hier iets betekenen voor de grote groep ghanesen met amputaties van armen en benen.

Het was weer een geweldige tijd in Ghana, nu ons klaarmaken voor de terugreis.

Wij willen iedereen hartelijk bedanken voor alle reacties en het geweldig meeleven.

Troeske en Jur

• 12 Mei 2013 - 19:52

Lenny En Nico:

Heb weer enorm genoten van alle verslagen en de leuke en mooie foto's. Goede reis en tot ziens in Nederland.

Nico en Lenny.

• 13 Mei 2013 - 13:16

Dorien Van Den Berg:

't zit er weer op! Maar wat leuk dat Jur en jij nu samen een 'uitdaging' kunnen aangaan in Ghana. Heerlijk om het allemaal met iemand te kunnen delen. Hartelijke groet, Dorien

• 13 Mei 2013 - 23:40

Ria Spaan:

Je bent alweer thuis inmiddels, temperatuur zal wel tegenvallen vermoed ik.

Ik heb weer genoten van al je verhalen, je hebt weer veel meegemaakt en fijn dat jullie ook samen dingen kunnen doen en delen.
    Veel groetjes voor jullie,
    Ria.