Warm onthaal - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu Warm onthaal - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu

Warm onthaal

Door: Truus

Blijf op de hoogte en volg Jur en Truus

06 April 2014 | Ghana, Kumasi

Na en goede vlucht een warm welkom in Ghana: 29 graden!
Maar nu nog door de douane met de koffers vol schroeven. Ze gaan op het open gezicht van Jur af en we mogen zomaar doorlopen. Daar gaan we met ruim 80 kilo aan bagage op weg naar de uitgang. We worden warm onthaald, laden de koffers in de taxi: beetje duwen en trekken en nu naar het huis van Richard de vriend van Emmanuel. Heerlijk geslapen, lekker douchen, niet onbelangrijk naar toilet.
Na een heerlijk ontbijt: droog brood met gekookt ei en een grote beker thee, maken we ons klaar voor de reis naar Appiadu, Kumasi.
Om 5 uur s'middags zijn we in het huis van Emmanuel.
Geweldig om ook Regina en Truusje weer te zien.
Eerst wat drinken en dan de koffers open: Schroeven, pluggen, haspel en een slijpmachine, maar ook kleding, foto's etc.etc. het komt er bijna uitrollen.
We zijn weer thuis.

Het is warm, duidelijk wennen.
Vrijdag boodschappen doen in Kumasi: in de trotro naar het centrum en daar lopen voor ons bekend, maar niet aan jullie uit te leggen de drukke chaotische markt.
Ja dit is Ghana: de handel in vis, slakken, varkenspoten. Maar ook de kralen onderbroeken, zeep, locaal ghanees voedsel.
Wij gaan naar de grote vodafone winkel simkaart kopen voor mijn mobiel en voor de i-pad en nog even euro's wisselen.

We hebben een afspraak met Yaw, een jongen uit Offinso.
Hij heeft er lang naar uitgekeken om ons weer te zien.
Daar is hij , we omarmen elkaar en we hebben elkaar veel te vertellen.
We willen hem graag helpen als hij de school heeft afgerond. In 2016 willen we hem graag de kans geven om naar de seniorhigh school te gaan, voor ons voortgezet onderwijs.

Zo we zij al weer een paar dagen in Ghana, het is zondag: rustdag.
Maar wij besluiten om in de ochtend te gaan hardlopen.
Velen van jullie weten dat Emmanuel rond de Kerst 2013 voor 3 weken bij ons was in Ghana. Hij heeft toen de 2de wintercup gelopen maar ook de Siilvestercross.
Ook heeft hij met Wim Nieuwenhuisen gesproken. Wim die de laatste jaren met de pet rond ging op de nieuwjaarsreceptie van de BAV : de Baarnse Atletiek Vereniging.
Wim is helaas een aantal weken geleden overleden.
Vandaag lopen wij, Emmanuel, Jur en Truus voor hem. Geen wintercup maar hier is het zeker wel een zomercup.

Morgen, maandag reizen Jur en ik terug naar Nsawam , OTC het revalidatiecentrum waar we allebei gaan werken.

• 06 April 2014 - 19:22

Lenny:

Wat leuk om je verslagen weer te lezen, vol verwachting naar de volgende en hopelijk ook weer foto''s.
    Goede tijd daar, groeten van Nico en Lenny.

• 06 April 2014 - 20:04

Poëten Joke:

Hoi Truus en jur
    De kop is er weer af. Veel plezier en goede zaken gewenst.

Groet, Joke en piet

P.s doe ook vooral Emanuel de hartelijke groten

• 06 April 2014 - 22:14

Janna:

Hoi Truus,

Wat leuk om weer te lezen dat je weer in Ghana bent! Geweldig! Een hele fijne en goede tijd daar en dat jullie nog maar veel mogen hardlopen ;)!
    Groetjes aan Emmanuel, Regina, Truus en sister Elizabeth in Nsawam!!

Geniet ervan!

Groetjes Janna

• 07 April 2014 - 16:46

Rikky De Boer:

Jur en Truus,
    Jullie een hele fijne tijd in Ghana en ontzettend leuk om de verslagen te lezen Xx Rikky.

• 07 April 2014 - 21:16

Anke:

Hi Jur en Truus,
    Wat fijn dat jullie zo'n voorspoedige reis hebben gehad. En wat heerlijk om jullie verslagen weer te lezen. Een hele dikke knuffel voor Emmanuel en zijn familie. Klinkt op zich aardig....29 C.....ik heb jullie wel eens erger horen zeggen. Hier regent het ....woensdag wordt het beter....we zien het wel. Veel plezier weer daar....
    Groeten van Anke en hofje...

• 08 April 2014 - 14:04

Dorien Van Den Berg:

80 kg bagage!!! Wow, dat was sjouwen voor jullie 2tjes.
    En kralen onderbroeken....???? Moet toch ook zelf eens naar Ghana om dat met eigen ogen te zien :-)
    Veel plezier Jur en Truus.