Roepie roepi vogel - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu Roepie roepi vogel - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu

Roepie roepi vogel

Door: Truus

Blijf op de hoogte en volg Jur en Truus

09 April 2014 | Ghana, Kumasi

Vandaag 9 april
Heerlijk gewerkt, ik voel me weer als een vis in het water. Het is altijd fijn om mijn jarenlange kennis en vooral praktijkervaring hier te mogen delen.
Doet me ook nog even denken aan mijn tijd met Hadassa die op 6 maart haar praktijk examen in mijn praktijk heeft behaald.

Elke keer is het weer duidelijk, ghanezen zijn niet gewend met speelgoed om te gaan. Dus alle ballen weer uit de kast en de therapeuten laten zien wat je ermee kunt.
Morgen geef ik een workshop wervelkolom behandelen, naar aanleiding van een meisje met de naam Erica. Zij is 8 jaar een quadripleeg maar ontwikkelt een forse scoliose.
En een kleine demonstratie wat kun je allemaal doen met een grote bal: bijvoorbeeld balans trainen met kinderen.

Jur is vandaag met zijn wiskunde boeken onder zijn arm het nieuwe leslokaal ingestapt.
Ook hij voelt zich als een vis in het water: lekker voor de klas staan.
Wiskunde uitleggen in het engels, ze uiteraard huiswerk meegeven.
De studenten zijn de mannen die hier in de ortopedische werkplaats werken.
Zij maken braces, aangepaste schoenen, kunstbenen. Maar ook spalkjes voor de klompvoetjes van kinderen.
Zijn les werd erg gewaardeerd, morgen verder.

De laatste 4 jaar heb ik mij weleens afgevraagd wie maakt nu dat kloekloegeluid. En jawel na een kleine opfrisbeurt kijk ik uit het raam. Eerst denk ik nog een kip te zien vliegen in een boom, maar al snel kom ik erachter dat het een hele mooie vogel is.
Voor de vogelliefhebbers onder ons luidt het signalement als volgt: een zwart hoedje, een geel borstje met een prachtig roodbruin ruggetje.
Deze keer dus niet het ghaneze rodekopvogeltjes maar............
Vul het zelf maar in.
Bovendien het is een paartje.
Wordt vervolgd

En alle mensen bedankt voor jullie reacties
Liefs uit Ghana
Jur en Truus

  • 09 April 2014 - 22:45

    Ria Spaan:

    Leuk dat jullie het beide zo naar de zin hebben en mooi werk mogen doen.

    Fijn dat Jur zich ook weer nuttig kan maken. Ja, de vogels zijn kleurig he?

    Je moeder belde ook al, zal haar morgen even op de hoogte brengen.

    Kleine Truus zeker al weer aardig gegroeid?

    Groetjes vanuit een iets afgekoeld Kortenhoef.


  • 09 April 2014 - 22:45

    ANke:

    Hi Truus en Jur, even een vraagje van Lennart.....of je de volgende keer iets kunt vertellen over de polifinariovogel.....;-)
    Heerlijk die reisverslagen! Kijk uit naar de volgende......

  • 09 April 2014 - 23:58

    Joke En Piet:

    Zeker weten: dat is het zwarthoetige geelbuikje . Dat is een kruising tussen het ghanese zwartbekje en het Afrikaanse geelsteltvogelltje.
    Groet Joke en piet

  • 10 April 2014 - 09:48

    Lenny:

    Weer genoten van jullie verslagen, zou wel om een hoekje willen kijken.
    Misschien is die vogel wel een KROET. (Toon)

    Groetjes Nico en Lenny.

  • 12 April 2014 - 15:06

    Herman Nijholt:

    Hallo Truus en Jur

    wij lezen dat jullie het weer prima naar jullie zin hebben, fijn om dit weer te lezen
    wij wensen jullie nog succesvolle weken

    gr Herman en Erna

  • 14 April 2014 - 17:33

    Carine Kessler:

    Hoi Truus en Jur, Kreeg van Barbara, die mij nu "martelt"hahaha jullie adres. ik geniet van jullie verhalen. Die 80 kilo bagage moet nu wel gehalveérd zijn, zo zonder de schroeven enz. Voor Emmanuel. G a zo door met jullie "Goede Werken". Vieren jullie daar Pasen? Tot het volgende verslag. Toedeloe Carine.

  • 17 April 2014 - 20:10

    Roanne Bruin:

    Truus en Jur, wat zijn jullie goed bezig in Ghana. truus je wordt gemist in de praktijk er wordt vaak n gevraagdhoe het met jullie gaat in Ghana. Helaas was mijn internetverbinding in de trein ook te traag, maar nu thuis kon ik eindelijk jullie verslag lezen. Super leuk, ik zal de verhalen doorvertellen:P. en als jullie nog richting Sunyani gaan doe de groetjes aan Samuel en een dikke knuffel voor Shariphine.
    Suc6 en geniet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jur en Truus

Truus en Jur gaan ervoor!

Actief sinds 24 Maart 2011
Verslag gelezen: 737
Totaal aantal bezoekers 71746

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 10 Mei 2015

Truus en Jur op kraamvisite in Ghana

02 April 2014 - 08 Mei 2014

Jur en Truus samen werken in Ghana

04 April 2013 - 09 Mei 2013

Truus en Jur naar Ghana

31 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Fysiotherapie en Timmeren in Ghana

04 April 2011 - 02 Juni 2011

Thuiskomen in Ghana

Landen bezocht: