De Paasdagen in Ghana - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu De Paasdagen in Ghana - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu

De Paasdagen in Ghana

Door: Truus

Blijf op de hoogte en volg Jur en Truus

04 Mei 2014 | Ghana, Kumasi

Paasdagen met de familie. Truusje wordt gedoopt met nog 8 andere kindjes. (Foto's komen nog). Terwijl er in Baarn de paasjubel wordt gehouden in het centrum bij de Pauluskerk, zitten wij zo ongeveer 2 uur in de kerk. Er wordt gezongen, al ben je doof, kun je toch alles goed horen. Grote boxen, geen gehoorapparaat of ringleiding nodig. We zijn in afwachting wanneer de doopceremonie zal plaatsvinden, nou dat duurt dus anderhalf uur voordat.
Maar is het eenmaal zover dan is Truusje de eerste,
Ze wordt opgetild door de moeder, de dominee sprenkelt koud water over haar hoofd, ja hier heeft Truusje niet opgerekend.
Ze houdt niet van koud water (ik ook niet) en duwt dus heel stevig de hand van de dominee van zich af.

Terwijl ik dit schrijf wordt Truusje gebadderd, ook nu laat ze zich duidelijk horen en heb ik dus disco op de achtergrond.

2de Paasdag neemt Emmanuel ons mee naar de dierentuin in Kumasi.
Nou het zal ons benieuwen...........!
Het ziet er goor en verlaten uit: 1 kleine olifant in een ruim hok die zich verveelt, 2 verfomfaaide domedarissen die op het terrein los lopen. Een paar stoffige krokodillen en een "snelle schildpad". Een groot stekelvarken, er wordt ons uitgelegd dat de vrouwen de pennen gebruiken voor hun haar. Dan een hok met een paar slangen, een hok met een leeuwenpaar, waar je snel aan voorbij loopt vanwege de geweldige geur van 2 grote klompen vlees die in de zon liggen te braden met alle vliegen erop.
Tot slot een hok met een aap, die je net zo gek kan krijgen als je wil: dansen,heen en weer lopen.

Al deze dieren vindt je in Ghana, de leeuwen in het noorden van Ghana.
Uitgezonderd de leeuwen worden alle dieren gebruikt voor consumptie.
Hoezo natuur beschermen!

We gaan weer naar huis, de koffers pakken voor onze volgende 2 weken.
Jur gaat terug naar Nsawam en ik naar Sunyani en Goeso