De reis naar OTC in Nsawam - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu De reis naar OTC in Nsawam - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu

De reis naar OTC in Nsawam

Door: Truus

Blijf op de hoogte en volg Jur en Truus

04 Mei 2015 | Ghana, Kumasi

Het is altijd weer een belevenis: reizen door Ghana.
Deze keer alles voorspoedig: taxi, trotro, lopen met de zware rugzak. Ticket kopen; Emmanuel begeleidt me.
Er is nog een plaats vrij in de grote VIP bus: de plaats voorin naast de chauffeur. Niemand wil daar zitten. De reden: voor in de bus hangt een grote televisie, natuurlijk wil iedereen de films niet missen.
Voor mij maakt het niet uit, het is leuk om alles goed te kunnen zien.
Bovendien is de plaats 10 cedis goedkoper, als echte nederlandse bevalt me dat wel.

Het zitcomfort is geweldig: de gordel heeft een speling van ruim een meter, bovendien zit ik op een "wollig kleedje" : dus een blaasontsteking zal ik niet krijgen.

Na bijna 5 uur reizen met de bus ben ik in Nsawam. de bus uit, met mijn bagage een druk kruispunt zien over te komen en dan een taxi.
Een vriendelijke taxidriver met de naam Kingsly. Gelijk zijn telefoonnummer gevraagd, voor het geval ik hem nodig heb.

Aangekomen in OTC: een warm onthaal.
Deze middag gebruiken om te wennen, handen schudden, klamboe om het bed heen fietsen en samen met Rachel, mijn Ghanese collega eten en voorbereiden op de dag van morgen.

• 04 Mei 2015 - 17:58

Marie-Therese Jager:

Fijn Truus dat je weer online bent en we jouw verhalen weer kunnen lezen..... Je bent goed bezig Nog effe en dan ben je al weer terug. Groeten vanuit Baarn, Marie-Therese