Vakantie - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Troeske

Blijf op de hoogte en volg Jur en Truus

08 April 2012 | Ghana, Kumasi

Vakantie
Ja ik heb het gevoel dat ik vakantie heb, vreemd?
Voor mij wel, merk dat ik echt even moet afkicken van al het werk de laatste maanden.

Zaterdag, wasdag hier.
Dus ook ik: wassen met de hand zonder wasbord of wringer met een stukje zeep.
" kleine wasjes, grote wasjes" schoon wordt het, niet te geloven.

Een creche begonnen:
Spelen met de kinderen: kan me hier helemaal uitleven.
Kleurboeken etc meegenomen, springtouwen en ballonnen.
Kinderen hier op de binnenplaats vervelen zich als ze vrij zijn: ze hebben geen speelgoed en er is ook geen bos waar je lekker in een boom kunt klimmen.

Zoals jullie zien op de foto's: dit is een succes.
De ballonnen zijn op, gelukkig komt Jur, dus die kan een nieuwe voorrad meenemen.
Een van de jongetjes roept nu steeds: mama Troes.

Zondag: eerste Paasdag
Vroeg naar de kerk in mijn ghanese outfit. Natuurlijk wordt er naar me gekeken:een obruni in ghanese kleding.

We gaan naar huis wachten op Cristopher, broer van Emmanuel om vervolgens Regina en Truusje te bezoeken.
Het in en uitstappen in de trotro's met een ghanese lange rok is niet altijd even makkelijk : dus Coen er is niemand hier die me "een kontje" kan geven.

Je kunt zien dat Emmanuel een echte vader is, doet me denken aan een foto waar mijn vader mij de fles geeft.

Truusje hoest een beetje, heeft een hoestdrankje en antibiotica.
Ze heeft wel 3 laagjes kleding aan inclusief een vestje: Te veel.
Daarin heb ik geprobeerd advies te geven.
Regina wil graag nog 3 maanden bij haar moeder blijven, dat is traditie. Emmanuel vindt dat ze eind van deze maand naar huis kan komen, nou daar zit ik dan tussen als " mum"


Ik hoop dat jullie allemaal de foto' s kunnen vinden in het fotoboek.

Dinsdag ga ik voor 4 dagen naar Sunyani en Duayaw Nkwanta.
Lesgeven en een nieuwe stageperiode voorbereiden.
Daar heb ik zin in.






  • 09 April 2012 - 08:15

    Nico En Lenny:

    Ha Truus, hebben weer genoten van al je verhalen, wat maak je toch veel mee. Wat fijn dat die kinderen zo genieten van ballonnen en springtouwen, wat zijn ze hier toch verwent! Ook de foto's goed ontvangen, leuk om alles te zien en je jurk staat beeeeeeeeeeeeeldig!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jur en Truus

Truus en Jur gaan ervoor!

Actief sinds 24 Maart 2011
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 71932

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 10 Mei 2015

Truus en Jur op kraamvisite in Ghana

02 April 2014 - 08 Mei 2014

Jur en Truus samen werken in Ghana

04 April 2013 - 09 Mei 2013

Truus en Jur naar Ghana

31 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Fysiotherapie en Timmeren in Ghana

04 April 2011 - 02 Juni 2011

Thuiskomen in Ghana

Landen bezocht: