De Bok - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu De Bok - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu

De Bok

Blijf op de hoogte en volg Jur en Truus

27 April 2013 | Ghana, Kumasi

Beste lezer, gearriveerd zijnde op het vliegveld in Accra werd mij weer de aandacht gevestigd op mijn Suprise, Ik had al iets gelezen in de mail thuis. Verrassing. Emmanuel onthield dat ik niet graag vis eet.
Oplossing koop een vers stukje vlees voor dady. Ik word vrijdag wakker en na het ontbijt voorgesteld aan mijn verrassing. Een wandelend stukje vlees op vier poten. Een geit. Dady give him you banana's, omdat jouw eten ook eten nodig heeft.
Gisterenavond heb ik uitgebreid bekeken hoe mijn verrassing de strot werd doorgesneden.

Vanavond krijgen we de hersenen van de geit opgediend in Nederlandse bouillon.

In het volgende verslag meer over de delicatesse uit de Ghanese keuken.

Fijn weekend iedereen,

Jur.

  • 27 April 2013 - 19:15

    Wendy:

    Hoi Jur en Truus,
    Wat een verrassing! En wat een komisch verslag van Jur. Het zal een lekkere bouillon zijn, denk ik. Super dapper dat je bij het slachten kon toekijken. En alle verhalen van Truus waren ook weer prachtig!
    Groeten, Wendy

  • 28 April 2013 - 11:11

    José Beijer:

    Hoi Truus en Jur,

    Fijn te lezen dat alles goed gaat met de projecten,doelen etc
    Ik geniet van de verhalen en werkzaamheden die je doet en jullie nu samen doen.
    Laat het vanmiddag ( zondag 28 april) ook aan mijn moeder zien.
    Succes met alles, geniet er ook van en ik kijk uit naar de rest van jullie project.!!
    Heel veel liefs en hartelijke groet José ( en Erik )

  • 28 April 2013 - 13:46

    Lenny En Nico:

    Ik heb natuurlijk alle verslagen weer met plezier gelezen en alle mooie foto's bekeken.
    Geweldig weer!!

    Je bent een kanjer Jur om toe te kijken hoe zo'n geitje wordt geslacht, heb jullie er nog wel lekker! van gegeten?
    Nou ja hier eten we ook van allerlei dieren, alleen zien we het slachten gelukkig niet.

    Groetjes Nico en Lenny.

  • 28 April 2013 - 20:44

    Piet Korver:

    Hoi truus en jur
    Een geit opeten kan nog als jullie maar niet een mooi vogeltje (roodkop) opeet. Daar zit geen vlees aan. Nog niet eens genoeg om een toastje te vullen.

    Geniet ervan
    Groet, joke en piet

  • 29 April 2013 - 02:10

    Carla:

    ha jur en truus,

    Zo te lezen gaat het allemaal goed daar. Lekker he Truus dat jullie nu samen dit avontuur kunnen beleven. !Leuke verrassing :-((
    .. brrrr .... nouja hoort erbij moet je maar denken. Hier in indonesie zie ik oook dingen die wij niet gewend zijn hoor. Alleen hoef ik geen hersenen in bouillon te eten... maar nasi goren hsga dat scheelt alweer. ok jur en truus heel veel succes daar en geniet van alle avonturen. vanuiit Java..selemat dalang! bye carla

  • 29 April 2013 - 10:01

    Chris Van Den Burg:

    Ha Truus en Jur,

    Mooie verhalen! Ik kan ze zo knippen en plakken voor in de baarsche courant.....ha ha !
    Wat zielig dat geitje....boehoehoe. Maar ja, smaakt vast wel beter dan een visje dat in de soep heeft gebungeld.... brrrrr...... Het is letterlijk doorbijten daar met die eetgewoonten.....

    Geniet nog even van de laatste dagen daar.
    Bereiden jullie je voor op je nieuwe koning als je straks terug bent? ;-)
    Het gaat hier nergens anders meer over (zucht).

    Op dit moment regent het in Baarn met 10 graden....maar het schijnt morgen mooi te worden.

    Veel groetjes, Chris

  • 29 April 2013 - 22:58

    Ria Spaan:

    Hoi Truus en Jur,
    Fijn dat jullie weer samen zijn en de verhalen kunnen delen. Ik geniet ook weer van al jouw verhalen. Wat maak je veel mee he? Geweldig al die projecten, kan me voorstellen dat je hier helemaal van geniet.
    Truusje is mooi kindje en kijkt al helder uit de oogjes.
    Wat het weer betreft mis je ook niets, nog steeds fris hier, wel af en toe zon.
    Zwemles geven gaat je trouwens ook goed af. Leuk met die kinderen.
    Nog een hele fijne tijd jullie samen daar,
    veel groetjes, Ria..

  • 02 Mei 2013 - 16:26

    Riek Van De Steeg:

    Hallo Truus en Jur
    Wel zo gezellig met z,n tweetjes hè?
    Geniet er nog maar even van,nog een weekje en dan zit het er al weer op.
    Wat gaat het toch snel,Hoop dat jullie weer een goede reis terugmogen hebben.
    De foto,s zijn mooi Ontvang beiden de hartelijke groeten .

    Riek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jur en Truus

Truus en Jur gaan ervoor!

Actief sinds 24 Maart 2011
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 71942

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 10 Mei 2015

Truus en Jur op kraamvisite in Ghana

02 April 2014 - 08 Mei 2014

Jur en Truus samen werken in Ghana

04 April 2013 - 09 Mei 2013

Truus en Jur naar Ghana

31 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Fysiotherapie en Timmeren in Ghana

04 April 2011 - 02 Juni 2011

Thuiskomen in Ghana

Landen bezocht: