Bezoek de timmerwerkplaats van Emmanuel - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu Bezoek de timmerwerkplaats van Emmanuel - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu

Bezoek de timmerwerkplaats van Emmanuel

Door: Troeske

Blijf op de hoogte en volg Jur en Truus

02 April 2012 | Ghana, Kumasi

Ook nu weer verrast: er is een forse start gemaakt met de afwerking van de muren.
Elektriciteitsdraden etc. gelegd en aangesloten, dat is heel bijzonder voor Ghana om dit binnen een maand voor elkaar te krijgen.

Een voorbeeld plafond geplaatst, zodat de klanten weten dat hij ook dit kan maken.

We hebben samen besproken wat er allemaal nog moet gebeuren, en nog belangrijker wat gaan we het eerst aanpakken.
Nummer 1: zorgen dat keuken, woonkamer en slaapkamer etc. afkomen.
Het is belangrijk dat ze daar nu kunnen wonen, niet alleen voor de baby, maar al het reizen kost tijd en geld.

Voorts is dit project aangemeld bij De Stichting Gered Gereedschap.
Het wachten is nu op het goedkeuren van onze aanvraag: een container met gereedschap voor Emmanuel.
Genoeg Gereedschap om ook 10 leerlingen praktijkles te kunnen geven.

Emmanuel is niet alleen timmerman maar ook boer: op zijn land inmiddels appelbomenm, sinaasappelbomen, advocado en coconut gepland.
Helaas heeft hij last van een eekhoorn die de mais opeet.

En speciaal voor Piet: gespot een vogel: signalement: lijkt op een ijsvogel, blauw verendek en een prachtige oranje snavel.
De naam..........het is aan jou.

Morgen ga ik voor 4 dagen naar Offinso naar sister Freda: Fysiotherpie starten in haar nieuwe praktijk.
wordt vervolgd.

• 02 April 2012 - 20:56

Majel:

Leuk om te lezen dat het daar weer zo fijn is. Succes in Offinso.

• 03 April 2012 - 05:24

Marianne Smit:

Fantastisch om te zien Truus.
    Geweldig dat wat je op hebt helpen zetten,
    doorgegaan is. En wat een knus plaatje van het jonge gezinnetje, onnodig te vragen waar het bed vol met kadootjes vandaan gekomen is. Heb het goed Truus.

• 03 April 2012 - 17:21

Joke En Piet:

Ik zag het meteen van dat vogeltje. Het is het Oud Ghanese roomijsvogeltje. Ik kon niet zien of het een mannetje of een vrouwtje was. Zit de staart aan de achterkant (tegenover de snavel) Dan is het waarschijnlijk een vrouwtje.
    Oma Truus gefeliciteerd.

groet, Joke en Piet

• 03 April 2012 - 19:37

Femke:

Hoi Truus,

Wat leuk om te lezen dat je weer in Ghana zit.
    Ik lees dat je naar Offinso gaat. Ik ben zo benieuwd hoe het daar nu is. Wil je iedereen de groeten doen en foto's maken.

Geniet weer van deze mooie tijd. Het is voor mij nu al weer 2 jaar gelden maar denk nog vaak terug aan deze tijd.

Groetjes Femke

• 06 April 2012 - 20:54

Angelien(ma Rinske):

Wat een mooie foto's van Truus en Truus en de trotse ouders met little Truus. Leuk om te zien dat de werkplaats van Emmanuel al weer zo gevorderd is. Vertel hem maar dat ik het plafond wat hij gemaakt heeft geweldig vind, daar kan hij trots op zijn. Doe je hem en Regina de groetjes.
    Geniet nog van de tijd dat je er bent, ik blijf je volgen.