Kleine Truus steelt de show - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu Kleine Truus steelt de show - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu

Kleine Truus steelt de show

Door: Troeske

Blijf op de hoogte en volg Jur en Truus

04 Mei 2013 | Ghana, Kumasi

Allereerst bedankt voor al jullie leuke reacties.
Inmiddels begrepen dat het in Nederland nog niet een echt lekker weertje is, dus wij genieten nog even hier in onze zonnige outfit.
Het hele Koningsfeest is hier niet aan de orde, dus dat horen we later wel.

Het is fijn om samen met het gezin van Emmanuel op te trekken.
Regina met Truusje zijn er alleen het weekend: Regina volgt een opleiding voor onderwijzeres.
Dus elke maandagochtend om 6 uur stapt Regina met Truusje op de rug + wat bagage, in de trotro. Vrijdag eind van de middag komt ze weer naar huis.
Truusje moet even wennen aan haar vader en zeker aan ons witte mensen, maar al snel is het ijs gebroken.

Zie ook de foto' s als er te eten valt gaat ook kleine Truus voor de bijl.
Ook de grote is namelijk een lekkerbek.
Geit is alleen niet mijn favoriet, wordt nog net niet met haar gegeten.

Emmanuel met zijn inmiddels 2 werknemers( Brobbey en Bright) zijn druk.
Opdracht om in een paar dagen een keuken te maken en te plaatsen.
Gezien de afstand van ongeveer 300 meter wordt de keuken op het hoofd naar de woning gedragen.

Jur zit hier op zijn plek: diepgaande gesprekken met Christopher over website bouwen. In hoeverre is het hier in Ghana mogelijk connectie te maken met een provider.

Zo ook is Jur samen met Emmanuel om de tafel gaan zitten om te praten hoe een bedrijfsplan op te zetten voor deze timmerwerkplaats, te beginnen met een huishoudboekje.

De grote machines worden bekeken, en Jur krijgt nu een indruk hoe het hier in Ghana werkt.