Terug naar Kumasi - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu Terug naar Kumasi - Reisverslag uit Accra, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu

Terug naar Kumasi

Door: Troeske

Blijf op de hoogte en volg Jur en Truus

08 April 2012 | Ghana, Accra

Zo daar ben ik weer, nog even terug naar de nonnen. In mijn fotoboek zal ik nog een paar foto's plaatsen: mijn "mum" en mijn slaapplaats in Offinso.

Op weg terug naar Kumasi samen met sister Freda in een taxi met particuliere chauffeur.
Zoals gezegd, het is erg crowdy(druk) in Ghana i.v.m. de Pasen dus we nemen een sluipweg. Maar uiteindelijk komen ook wij terecht in de grote chaos.
Onderweg is er van alles te zien: een vrachtwagen met zakken uien, daarbovenop mais die platgestampt worden door een stel geiten.
Die geiten denken lekker in de zon te kunnen luieren, niet wetende dat ze straks op een warm vuurtje komen te liggen voor de Pasen.

Vrachtwagens die stil staan langs de kant, een bus volgeladen en boven op het dak een "berg" fietsen.
Niet te vergeten al die vrouwen met hun schitterende kleding van paars tot geel, groen, blauw en rood.

En dan al de geuren van brandstof, vis, vlees, zweet en rook. Mijn holtes zijn weer geheel " schoon geblazen"

Samen bezoeken we een supermarkt, op zoek naar oefenmateriaal voor de fysiotherapieruimte voor sister Freda.
Ik geef haar advies waar ze op moet letten. We zien een rollator, ik controleer de remmen, deze doen het niet. De verkoper gelooft me niet maar ik kan hem overtuigen door te vertellen dat ik een fysiotherapeut ben. Terplekke worden de remmen gemaakt.
Sister Freda betaald , maar ze krijgt geen kwitantie. Dus de koop gaat niet door.

De reis gaat verder naar Appiadu: de werkplaats van Emmanuel.
Eindelijk we zijn er bezweet en vermoeid.
Sister Freda bedankt me nogmaals voor alles en gaat terug naar Offinso.
Jullie zullen nu begrijpen iedereen wil mij begeleiden tijdens mijn reizen: ze zijn zuinig op me!!!

Emmanuel met Brobbey en nog een collega hebben een start gemaakt met het plafond van de woonkamer.








  • 08 April 2012 - 19:21

    Marianne Smit:

    Leuk weer van je te horen. Je moet ook overal op letten Truus. Geen remmen, geen kwitantie dus geen koop en zo is het. Hoop toch dat je nog een goede rollator met kwitantie tegenkomt. Hier is het droog maar erg koud Paasweer. groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jur en Truus

Truus en Jur gaan ervoor!

Actief sinds 24 Maart 2011
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 71949

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 10 Mei 2015

Truus en Jur op kraamvisite in Ghana

02 April 2014 - 08 Mei 2014

Jur en Truus samen werken in Ghana

04 April 2013 - 09 Mei 2013

Truus en Jur naar Ghana

31 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Fysiotherapie en Timmeren in Ghana

04 April 2011 - 02 Juni 2011

Thuiskomen in Ghana

Landen bezocht: