warme Ghana zonder electriciteit - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu warme Ghana zonder electriciteit - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu

warme Ghana zonder electriciteit

Door: Truus

Blijf op de hoogte en volg Jur en Truus

12 April 2015 | Ghana, Kumasi

Dag beste mensen.

Zo ik zit hier op het kleine balkon en naast mij zit de broer van Emmanuel, Christhopher. Voor mij is hij Popie Jopie nummer 1, het is namelijk een echte clown.
Mijn vliegreis was perfect, met een uur de douane gepasseerd met mijn bagage; mocht deze keer zo maar doorlopen. en zoals altijd een heel fijn weerzien met Emmanuel en zijn vriend Richard.

In Nederland ben je dingen toch weer snel vergeten zoals ze echt voelen en ruiken. Maar eenmaal buiten liepen de zweetdruppels over mijn rug, mijn nieren door elkaar geschud en weer genoeg uitlaatgassen gesnoven.
Kortom de wegen zijn weer hobbeldebobbel en de zwarte rook komt uit de auto"s.

De volgende dag reizen van Accra naar Kumasi: alles perfect.
Op ons wachtte Truusje en de broer en zus van Emmanuel.
Het was een blij weerzien, Truusje had niet veel tijd nodig om te wennen en wilde gelijk al met me voetballen.
Regina staat voor de klas in Sunyani, dus die is doordeweeks met Jur jr. niet thuis.

Het groet probleem in Ghana is op dit moment electriciteit.
Ze lopen hier met zaklantaarns, die ook geen lang leven beschoren zijn. Om maar niet te spreken over de batterijen die gebruikt en weggegooid worden.
Dus ook dit jaar weer een aantal waka waka' s meegenomen.
Licht wat zich oplaad door middel van zonnecelletjes
Lees meer hierover op wakawaka.com


  • 12 April 2015 - 21:55

    Yvonne:

    Hoi Truus!

    Klinkt goed allemaal. Jij bent in ieder geval enthousiast!!!!

    Sukses daar!!

    liefs van ons!!

    Jan & Yvonne

  • 12 April 2015 - 22:42

    Anke:

    Klinkt weer als één groot avontuur.......de hartelijke groeten aan de familie! groetjes, Anke & hofje

  • 13 April 2015 - 09:07

    Lenny:

    Dag Truus, wat leuk om weer van je te horen vanuit het warme(hete) Ghana.
    Groetjes ook aan de hele familie. Nico en Lenny.

  • 13 April 2015 - 22:35

    Marijke:

    Fijn hoor Truus dat je weer goed bent aangekomen. Veel succes en plezier. Ik pas wel op Coen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jur en Truus

Truus en Jur gaan ervoor!

Actief sinds 24 Maart 2011
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 71915

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 10 Mei 2015

Truus en Jur op kraamvisite in Ghana

02 April 2014 - 08 Mei 2014

Jur en Truus samen werken in Ghana

04 April 2013 - 09 Mei 2013

Truus en Jur naar Ghana

31 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Fysiotherapie en Timmeren in Ghana

04 April 2011 - 02 Juni 2011

Thuiskomen in Ghana

Landen bezocht: