REIZEN IN GHANA: een uitdaging! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu REIZEN IN GHANA: een uitdaging! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu

REIZEN IN GHANA: een uitdaging!

Door: Troeske

Blijf op de hoogte en volg Jur en Truus

30 April 2011 | Ghana, Kumasi

Vrijdag 29 mei de terugreis naar Kumasi.

Ja dat gaat anders dan in Nederland.
Ik moet eerst terug naar Accra.
oke:
Na een nacht met veel onweer en erg veel regen , weinig geslapen, sta ik om 5 uur op.

Loop een stuk, pak een taxi naar het trotrostation.
Wacht daar in de trotro bijna een uur, de bus moet namelijk eerst vol, voordat hij vertrekt.
En daar gaan we.
Gigantisch druk; veel vrachtwagens staan stil midden op de weg: pech.
Of ze liggen op de kop: verkeerd geladen.
Het lijkt soms net Hilversum: ze zijn met de weg bezig: al jaren!
Dus geen doorkomen aan: het is niet te beschrijven dit moet je meemaken.
De chaos, de benzine, dieseldampen, het gekraak van de auto's, trotro's en daarbovenuit de radio's
Stukken weg is geasfalteerd maar ook vele kilometers niet. Het landschap is glooiend dus ook de wegen met zijn prachtige rode kleur zand.
Door de regen een vieze kledderboel.
Accra heeft zeer slechte wegen: dus nu rijden we bijna door kleine meertjes: doet me denken als Baarn bijna blank staat.
Er was een momet dat ik dacht nog even en ik moet duwen of zwemmen.

Oke eindelijk aangekomen in het centrum uitstappen; gevraagd waar het V.i.p.station is, dit moet je slim doen, want anders lopen ze mee en vragen ze geld. is te begrijpen in deze armoe, maar daar doe ik even niet aan mee.
Mijn kaartje gekocht, denk even dat ze mij als blanke afzetten, maar het blijkt dat de prijs van de reis omhoog is gegaan.

De reis in deze wat betere bus start. Het eerste stuk is dus een herhaling. om ongeveer 15.00 uur kom ik aan bij het Tekstation.
Daar neem ik de taxi naar Mapong.
Zo ik heb dit dus maar even geflikt in mijn uppie.
Emmanuel is verbaasd als ik al thuis ben om 15.30 en moet lachen als hij hoort dat ik naar de V.i.p. ben gaan lopen.
Ik heb nu mijn diploma wegzoeken en reizen in Ghana.
Zo jullie zijn weer geheel op de hoogte.
En voor alle duidelijkheid:
Ook de naam Brouwer gesignaleerd in Ghana: een gele bus met mijn achternaam.

Voor jullie allemaal een fijne oranjedag.

Troeske

  • 01 Mei 2011 - 08:14

    Marianne:

    Leuk je verslag te lezen, maar wat een onderneming!!
    Hier in Baarn hebben er vele met mij genoten van het superprachtige zomerse weer. De Pekingtuin was 's avonds vol met vrolijke, dansende, zingende, etende en drinkende mensen en dat niet alleen 's avonds!
    Zou die blijheid toch veel met het klimaat te maken hebben? Ook de kleur oranje was alom vertegenwoordigd. Echt een koninginnedag om blij op terug te zien. En nu schijnt de zon nog steeds volop, voel me meer verbonden met jou dan dat het hier koud zou zijn. Truus wat kom je weer veel tegen en is het nog steeds geen vakantie voor je of juist wel? Fijn je verslag te lezen en de foto's te zien, groetjes uit een zomers Baarn van Smitje, M

  • 01 Mei 2011 - 16:47

    Rinske:

    Wauw super leuk dat je zo bezig bent in Ghana. Leuk om je verhalen te lezen Truus.

  • 02 Mei 2011 - 06:13

    Femke:

    Hoi Truus,

    Wat maak je weer geweldige dingen mee. Het leeft nog meer omdat ik er zelf natuurlijk ook ben geweest en precies de geuren en kleuren die je omschrijft herken. Geniet van alles en ik blijf je volgen...

    Liefs Femke

  • 02 Mei 2011 - 16:26

    Yvonne:

    Bedankt weer voor je verslagje! Wat maak je toch een hoop mee! Kijk, wij hebben ook zaterdag heeel lang erover gedaan om van het begin van de Laanstraat naar het eind van de Laanstraat te komen. Jeetje, uren duurde dat!!:) !!!!!
    Maar goed, deze voetje voor voetje wandeling werd dan ook beloond met een koel biertje op het terras!!! En natuurlijk met FF Zinge in Quispel!
    liefs en nog veel (werk)plezier,
    Yvonne

  • 06 Mei 2011 - 08:56

    Tine Jansen:

    Gaat goed hé, allemaal.
    Geprobeerd je een email te sturen.........
    mislukt !
    Inhoud email: € 620,-- gestort op je bankrekening voor Ghana.
    Dit is de opbrengst van mijn feestje.
    Doe er iets leuks mee!
    Groet van Tine

  • 06 Mei 2011 - 09:37

    Jan Maree:

    Lieve Truus. wat zal je weer moeten wennen in het saaie Baarn. Geniet maar van al dat moois en van de mensen om je heen. groetjes Jan&M

  • 16 Mei 2011 - 18:49

    Mieke:

    Hallo Truus,

    Wat een reis! Ik wordt al moe als ik het allemaal lees. Ik heb veel bewondering voor de manier waarop je alles onderneemt en oplossingen bedenkt voor iedereen die je daarom vraagt.
    Nog heel veel succes gewenst.
    Hartelijke groet, Mieke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jur en Truus

Truus en Jur gaan ervoor!

Actief sinds 24 Maart 2011
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 71812

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 10 Mei 2015

Truus en Jur op kraamvisite in Ghana

02 April 2014 - 08 Mei 2014

Jur en Truus samen werken in Ghana

04 April 2013 - 09 Mei 2013

Truus en Jur naar Ghana

31 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Fysiotherapie en Timmeren in Ghana

04 April 2011 - 02 Juni 2011

Thuiskomen in Ghana

Landen bezocht: