OP DE VALREEP! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu OP DE VALREEP! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu

OP DE VALREEP!

Door: Troeske

Blijf op de hoogte en volg Jur en Truus

31 Mei 2011 | Ghana, Kumasi

Maakye + goede morgen allemaal,

Nog net even op de valreep voordat ik Ghana weer verlaten en naar huis kom!

De muis, nou ja ze zijn gezellig met zijn tweeen lopen nog stteds vrij uit.
Nu heb ik net gelezen: dat je snel en flexibel moet zijn om een muis te vangen.
Een ander schrijft: pak hem met een opgerolde krant en pak hem beet aan zijn staartje en gooi hem naar buiten.

Ik kan jullie vertellen ghanese muizen zijn slim! Ja zelfs nog slimmer dan ik.

De werkplaats is nu volledig "onder dak"
En dit nieuws gepaard met de laatste foto's op picasa webalbum wil ik jullie niet onthouden.
Persoonlijk heb ik nog de laatste inspectie uitgevoerd zoals jullie kunnen zien.

Nu is het inpakken en rond 12 uur vertrekken naar Accra.
Emmanuel en Regina brengen me naar het vliegveld.
Ghana mijn tweede thuisland verlaat ik nu, maar ik kom graag terug.
Mijn leventje daar weer oppakken, en een nieuwe toekomst toegemoet.

De contacten met Ghana zijn alleen maar uitgebreid en vanuit Nederland ga ik die uiteraard onderhouden.
De fysiotherapie in dit land wil ik graag helpen o.a. door lesgeven.
KENNIS DELEN is mijn motto.

  • 31 Mei 2011 - 09:14

    Marie-Line:

    Je betrokkenheid met de mensen daar is zeer bijzonder, evenals het werk die je verricht. Ik heb genoten van je reisverslagen en ik zal ze missen want ik ging echt voor zitten !
    Goede reis terug en wel thuis,
    Hartelijke groet,
    Marie-Line

  • 31 Mei 2011 - 13:28

    Mieke:

    hallo Truus,

    We wensen je een goede en voorspoedige terugreis van een prachtige en indrukwekkende tocht door Ghana.

    Hartelijke groet, Majel en Mieke.

    Wat

  • 31 Mei 2011 - 18:26

    Marie-Therese Jager:

    Blij dat het dak erop zit...
    Bouwbegeleider/ financier/ inspecteur / controleur Troeske!!!!
    Ghana gaat jou missen.Zeker weten!!!
    Maar wij zijn blij dat je weer terug komt!! Goede reis en tot ziens!!!

  • 07 Juni 2011 - 10:00

    Ton Mulder:

    Heb genoten van je reisverslagen en het mooie werk dat je daar hebt verricht. Wens je een goede thuisreis en tot ziens in Baarn.

  • 04 Oktober 2011 - 20:16

    Lianne Van Selm:

    Hallo Troeske,

    Ik zie dat je een lange tijd in Ghana bent geweest. Ziet er super uit! Ik hoop dat jij mij met iets zou kunnen helpen. Ik ben een student aan de Hogeschool Inholland en volg nu een minor Community based tourism. Het project wat wij nu aan het doen zijn gaat over Ghana . Een gedeelte van ons onderzoek is om er achter te komen wat het beeld is wat mensen van Ghana hebben. Aangezien jij in Ghana bent geweest je de perfecte kandidaat om ons helpen met het onderzoek. Wij zouden graag een aantal vragen stellen met betrekking tot Ghana.

    Hopelijk wil je ons helpen. Het zijn 18 vragen en het beantwoorden zal ongeveer 10 minuten duren. Alvast heel erg bedankt. Je kan je antwoorden via mijn schoolmail terug sturen: 462098@student.inholland.nl

    Groetjes Lianne

    1. Gender male/female
    2. Age
    3. Residence
    4. What is your profession?
    5. What is your home situation?
    - single
    - married, no children
    - married, young child(ren)
    - married, empty nest
    6. How many times have you been to Ghana?
    7. Did you visit the city or the villages in the North/South?
    8. What kind of holiday/trip did you book mostly? like:
    - luxury (5-star hotel etc.)
    - basic
    - community based tourism (staying at a local family)
    - etc.
    9. What kind of holiday/trip did you mostly use? like:
    - volunteer work
    - for work
    - holiday all-in deal
    - holiday organized by myself
    - etc.

    10. Why did you choose to go to Ghana? What was the main reason?
    11. What were your expectations of Ghana before your visit? like: -poor, - developed, -good infrastructure etc.
    12. Did those expectations come out? If not, what were the differences?
    13. Did you have/Do you have any preconceived opinions about Ghana? If yes, what are they?
    14. During this holiday/trip, what were the positive/negative aspects in Ghana?
    15. What do you think should be improved (based on those (negative) experiences etc.)?
    16. Would you visit Ghana again in the future?
    17. Would you recommend Ghana to others? Explain
    18. Have you ever heard of the Meet Africa Foundation? If yes, what can you tell us about it?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jur en Truus

Truus en Jur gaan ervoor!

Actief sinds 24 Maart 2011
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 71903

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 10 Mei 2015

Truus en Jur op kraamvisite in Ghana

02 April 2014 - 08 Mei 2014

Jur en Truus samen werken in Ghana

04 April 2013 - 09 Mei 2013

Truus en Jur naar Ghana

31 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Fysiotherapie en Timmeren in Ghana

04 April 2011 - 02 Juni 2011

Thuiskomen in Ghana

Landen bezocht: