HET EI - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu HET EI - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu

HET EI

Door: Troeske

Blijf op de hoogte en volg Jur en Truus

07 Mei 2011 | Ghana, Kumasi

Ontbijt

Het is hier de gewoonte
ontbijt een bord havermoutpap of maispap met een grote omelet gevuld met ui etc.

Vandaag vrouwendag:
Emmanuel druk met zijn collega' s dakgeraamte opzetten.
Dus Regina , Theresa, zij heeft mijn rode jurk gemaakt, en ik gaan naar Kumasi.
Eerst de bank plunderen, maar dat gaat niet lukken vandaag, Pinapperaat te lage balans voor de vreemdeling. nou ja gelukkig nog een 100 euro bij me, en als het de komede weken niet lukt, heb ik ook wel een oplossing.

Theresa had mijn jurk voor niets gemaakt, dus we gaan we voor haar een mooie lap stof kopen, zo ook voor regina. + de dames hebben voor mij een jurk uigezocht op papier, dus ook ik een stof uitgezocht. Nou ik laat het maar over me heen komen.

Op de terugweg, eerst de maten nog opgenomen bij Theresa thuis.
Stappen Regina en ik weer in zo'n hobbelige taxi waar volgens mij de bouggie's nog aangedraaid weren.
De achterbank was gloeiend heet deze keer.
Ik vertel Regina in het engels dat je op deze bank een "eitje" kunt bakken met ghanese tijd.
Ze moet vreselijk lachen.

Jullie zullen begrijpen beste leesvrienden, verhalen genoeg.
Ja Jan en Margreet het is hier niet saai.
Ik geniet er ook van.
Maar oost west , thuis best
Ook in mijn thuislandje zal het niet saai worden, daar zorg ik wel voor.

Zo volgende week weer naar Nsawam.

lieve groet
Troeske

  • 07 Mei 2011 - 20:14

    Marijke:

    Ha Truus, Nee, met jou is het nooit saai. We volgen je braaf. Even een weekje time-out gehad in Frankrijk en de mailbox vol met jouw fraaie verhalen. Geniet ervan en succes. Big hug... Marijke

  • 08 Mei 2011 - 07:06

    José B:

    Hallo Truus
    Nou je bent wel spijkers met koppen aan het slaan. Goed werk hoor. Je komt handen tekort. Knap dat je het zo allemaal kan overbrengen. Laat de tam tam maar werken,dan komt er meer hulp.
    Geniet er ook van en wens je veel rust in het koppie en succes.
    En ...groeten van mijn moeder.

  • 08 Mei 2011 - 08:46

    Andrea:

    Hoi Truus
    Het lijkt wel verhalen van een heel jaar. Mensen kinderen wat een werk verricht jij daar. Gelukkig kan je af en toe bijkomen in het langdurig openbaar vervoer ......(hi hi). 't is hier idd ook prachtig weer en ik ga zo de tuin weer in om een en ander te snoeien. Lieve Truus ik wens je nog veel plezier en wijsheid daar. Hartelijke groetjes
    Andrea

  • 08 Mei 2011 - 19:17

    Piet En Joke:

    Wat een leuk verslag en mooie foto,s zo hebben we een goed over zicht van wat je allemaal mee maakt.toppie hoor.groetjes en tot ziens,

  • 08 Mei 2011 - 19:23

    Piet En Joke:

    p.s truus je moet ook de groeten van onze meiden hebben. sorrie was ik even vergeten.gr joke.

  • 09 Mei 2011 - 07:34

    Nico En Lenny:

    Lieve Troeske! Wat maak jij ontzettend veel mee, hebben bewondering voor alles en dat allemaal in die hitte, wij klagen alweer(niet wij) als het hier 28 gr. is. Welbedankt voor je felicitatie, heel erg lief. Groetjes Nico en Lenny.

  • 10 Mei 2011 - 14:34

    Dorien Van Den Berg:

    Hoi Truus, Heb je verhalen in een keer gelezen. Wat een ervaringen! Wat een geregel! En wat heb je veel voor elkaar gekregen! Echt TOP!! Lieve groet, Dorien

  • 11 Mei 2011 - 17:53

    Jacomette:

    Lieve Truus,

    Ik geniet mee met al je verhalen en foto's maar vooral hoe je daar zo zichtbaar thuis bent...
    Wat goed om te merken dat je vorig jaar zo'n stevige basis hebt gelegd, zo'n enorm netwerk. Heerlijk dat je zo ontvangen wordt. In Nederland nemen we straks een lange wandeldag om in geuren en kleuren te vertellen en te luisteren...
    Heel veel liefs van ons allemaal in Utrecht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jur en Truus

Truus en Jur gaan ervoor!

Actief sinds 24 Maart 2011
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 71779

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 10 Mei 2015

Truus en Jur op kraamvisite in Ghana

02 April 2014 - 08 Mei 2014

Jur en Truus samen werken in Ghana

04 April 2013 - 09 Mei 2013

Truus en Jur naar Ghana

31 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Fysiotherapie en Timmeren in Ghana

04 April 2011 - 02 Juni 2011

Thuiskomen in Ghana

Landen bezocht: