HET BLIJFT MAAR DOORGAAN. - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu HET BLIJFT MAAR DOORGAAN. - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu

HET BLIJFT MAAR DOORGAAN.

Door: Troeske

Blijf op de hoogte en volg Jur en Truus

30 Mei 2011 | Ghana, Kumasi

Akwaaba iedereen,

toch nog tijd voor een paar leuke verhalen, zie ook picasa webalbum.

Het dak is bijna af, de laatste loodjes wegen het zwaarst: korom passen en meten.
En dan het weer. Elke dag is er regen vaak gepaard gaand met fiks onweer.
Dus helaas er rest nog een stuk voor vandaag: maandag.
Dus ga eind van de middag nog even kijken.

Zoals jullie kunnen zien de eerste meubels zijn al in de maak terwijl de werkplaats nog niet af is.

De eerste prioriteit is nu de ramen: ijzeren geraamte met muskietengaas plaatsen in de werkplaats.
Dan kan er gewerkt worden, zo zelf ook al starten met wat geld verdienen.
De jongens hebben prima ideeen. Zijn op zoek naar nieuw design bedden , deuren etc.
Dus er wordt gezocht en gevonden op internet.
Nou zo'n bed wil ik ook wel!

Ja en dan zaterdagmiddag: beloofd is beloofd drie in de pan gebakken.
Beetje suiker erop en het is een lekkernij.
Eerst wordt de suiker eraf gelikt.
Ook de moeders genieten!

Zondag nog een keer mee naar de kerk, natuurlijk een bezoek aan de zondagschool, nog even lekker dansen met de kinderen daar. Vooral de jongens sloven zich uit vandaag, en....ik , ik doe gewoon lekker mee. Ze vinden het prachtig: een Obruni die ook kan dansen.

we gaan naar huis. De kip is inmiddels al een koppie kleiner gemaakt door Emmanuel. Ontdaan van zijn verenpak.
Moet nu nog in kleine stukjes worden gehakt, dan doen Christopher en ik samen. Daaran de stukjes wassen.
En voor de smulpapen onder jullie: ze eten hier alles: de darmen, eitjes in aanleg etc.

Ik heb er een heerlijk Nederlands/Ghanees soepje van gemaakt,
lekker pittig met uien, knoflook en natuurlijk de hete rode pepertjes.
Wij Nederlanders eten soep met brood, maar hier eten ze het met rijst.
Vandaar dat ik er een lekkere stevige soep van heb gemaakt.

Tenslotte muziek.
Ook al kun je niet dansen: Afrikaanse muziek nodigt gewoon uit tot bewegen en zo te zien op de foto' s heeft iedereen plezier.
Regina nog een beetje verlegen, maar dat duurt niet lang.

Zo nu stop ik er even mee, jullie zullen het niet geloven maar heb net een dikke muis in het huisje gesignaleerd. Ben op moment alleen.
Ik ga dus niet op huizenjacht maar op muizenjacht.
Volgens mij is hij of zij sneller.
Wordt vervolgd!

  • 30 Mei 2011 - 20:15

    Ruud:

    HaHa Truus op muizenjacht . . . .ik wil het wel eens zien, weet je wel hoeveel moeite een kat moet doen om een muis te vangen ? ? ? En die beesten hebben er ooit van moeten leven en hebben daarom 4 poten met klauwen en een enorme flexibele romp om flitsend snel te draaien en keren!! Ik wil daarmee natuurlijk niet zeggen dat jij niet snel kan zijn, maar je bent nu eenmaal geen 18 meer, geef het maar toe . . . . Truus zonder gekheid ik vind je een Topmens, wat je allemaal in gang zet en wat je allemaal een duwtje geeft terwijl jij daar ook nog geniet van dat alles . . . Ik ben best een beetje jaloers dat je dat zo kan en dus ook gewoon doet .
    Groeten Ruud
    P.S. Hoop je snel te spreken, in iedergeval voordat je tot rust bent gekomen van de hele reis, ik wil wel eens een orkaan in levende lijve ontmoeten

  • 02 Juni 2011 - 08:08

    Femke:

    Ik heb genoten van al je verhalen. Fijne terugreis.

    Groetjes Femke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jur en Truus

Truus en Jur gaan ervoor!

Actief sinds 24 Maart 2011
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 71785

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 10 Mei 2015

Truus en Jur op kraamvisite in Ghana

02 April 2014 - 08 Mei 2014

Jur en Truus samen werken in Ghana

04 April 2013 - 09 Mei 2013

Truus en Jur naar Ghana

31 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Fysiotherapie en Timmeren in Ghana

04 April 2011 - 02 Juni 2011

Thuiskomen in Ghana

Landen bezocht: