Avonturen in de nacht in Nsawam - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu Avonturen in de nacht in Nsawam - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu

Avonturen in de nacht in Nsawam

Door: Troeske

Blijf op de hoogte en volg Jur en Truus

14 Mei 2011 | Ghana, Kumasi

Beeld je in:

Je ligt in bed, de dag te overdenken.
De harde schijf moet tenslotte geleegd worden. Lukt niet, kan de juiste knop niet vinden.
Van je linker naar je rechter zij over dwars, in de knoop met je klamboe.
Bijna weggedut, schiet ik overeind door een brullende kikker met een hete aardappel in zijn keel.
Ben ik net van bekomen of een haan is van de leg, die kraaien hier s' nachts elk uur.
En om het even compleet te maken, een hond die luidkeels blaft alsof hij huilt: zijn verkering is uit.
En dan natuurlijk al die krekels.
En niet te vergeten mijn ventilator die boven mijn bed hangt, als hij op hol slaat is het net een helicopter.

Dus jullie snappen wel: slapen ho maar!
Dromen geen sprake van.
Bovendien ook nog een japanese huisgenoot die zich erg gezellig opsteld: we slapen gelukkig apart, maar we eten ook apart.

Zo heb net pannenkoeken gebakken, hoop dat ze smaken hier.

Straks nog een story en dan is het weer mooi geweest voor deze week.

• 14 Mei 2011 - 18:15

Marijke:

Je bent niet bij te lezen Truus! Wat een verhalen...

• 14 Mei 2011 - 22:40

Marianne,:

Net de uitslag van het songfestival gevolgd, maarjouw verhaal Truus haalt er niet bij, veel spannender!!! Leuk hoor! groetyjes