Het avontuur is gestart - Reisverslag uit Baarn, Nederland van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu Het avontuur is gestart - Reisverslag uit Baarn, Nederland van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu

Het avontuur is gestart

Door: Troeske

Blijf op de hoogte en volg Jur en Truus

07 April 2011 | Nederland, Baarn

Akwaabe,

dag allemaal vanuit het huis van Emmanuel in Kumasi.
Het vertrek van Schiphol verliep al vlotjes: 6 passagiers niet aanwezig , dus de bagage eruit: 1 uur verder. Dan een technische storing: nog eens 2 uur verder. En jawel om 18.00 de lucht in.
Veilig geland, ik was als een van de eerste door de douane, maar toen de bagageband: wachten wachten en wachten.
Gelukkig alle 3 de koffers binnen, geld gewisseld, maar dan..... staan ze ons op te wachten en moeten alle koffers open oeps!
Ik heb het eens even bekeken toen naar een jonge man gestapt en mijn charmanste glimlach tevoorschijn getoverd. Verteld dat ik fysiotherapeut ben en alleen oefenmateriaal in mijn koffers heb....ja dit helpt, mag zomaar doorlopen. Zoals de jongens vertelde kwam ik toen in flinke pas op ze aflopen. Ja de Truusstap.
Een geweldig weerzien....thuiskomen.
Het was laat alles in de " taxi" en op naar het huis van Richard.
Oke....we zijn allemaal moe en gaan naar bed.
Slapen..... nou een lekker bed, maar naast een brullende koelkast een piepende batterij en een vliegende ventilator is slapen een kunst op zich.
5 april Maakye
Emmanuel maakt ontbijtje: een dikke ommelet alsof ik in dagen niet gegeten heb, maar heerlijk.
Zoals het er nu voorstaat nog geen gram afgevallen.
Een rustdag, daar moet ik gigantisch aan wennen maar het is goed voor.
Veel gepraat met beide jongens over de timmerwerkplaats, de toekomst, Emmanuel de ondernemer in de dop en uiteraard over de armoe.

6 april op naar Gifty
Die is geweldig blij me te zien en wil me een week voor zichzelf om les tegeven en helpen een praktijk op te zetten, we gaan zien.
ook Samuel is in conclaaf met de direkteur van het ziekenhuis wanneer ik kan komen.
Dus jullie begrijpen er zit weer veel aan te komen.

7 april onze reis naar Kumasi.
Samen met Emmanuel op weg naar zijn huis.
Helaas de bus krijgt pech: lekke band. Geen ANWB, de mannen krijgen hem toch gemaakt.
Iedereen staat buiten in de brandende zon, natuurlijk een praatje gemaakt met de Ghanezen. Ook een man met Jicht, zag natuurlijk gelijk dat deze man niet kon lopen.
De vrouwen moeten plassen: spreidstand dames zonder plastuit en je kunt het maar kwijt zijn.

De reis wordt vervolgd.
En dan zijn we thuis.
Ja de chaos , de kleuren, de geuren van diesel urine, vis etc komen je tegemoet. Hoort erbij.
En.... mijn wintertenen zijn door deze hitte weer totaal verdwenen.

Nico: alle machines uitgepakt en Emmanuel was zeer blij verrast.
Alle fotoboeken bekeken: prachtig.

Wendy het visitekaartje is een totale verrassing voor Emmanuel.
We gaan het gelijk gebruiken.

Ik slaap nu in een guesthouse met toilet en douche. echt 4* op zijn Ghanees.
Toilet moet je een beetje helpen, maar alles went.
Emmanuel gekookt: helemaal prima.

Zo ik wens iedereen Daye=welterusten

De story van Emmanuel: He greets everybody.
He is a really man: kort maar krachtig

Troeske

  • 07 April 2011 - 20:54

    Yvonne:

    Ha Troeske!!

    Ontzettend leuk om je zo te volgen!
    En fijn dat je weer zo warm bent ontvangen!
    Ik blijf je volgen en doe daar iedereen de groetjes van mij. Door jouw verhalen wordt het ook een beetje mijn familie......!!

    Veel reisgenot en werkplezier!

    liefs,
    Yvonne

  • 08 April 2011 - 07:21

    Marijke:

    Wat heerlijk Truus om je daar weer zo te zien. Je levensdoel!
    Top. Heel veel plezier en succes en ik blijf je volgen.

    Big Hug
    Marijke

  • 08 April 2011 - 19:00

    Andrea:

    Ha die Truus

    Fijn dat je goed en wel 'geland' bent in Ghana. Leuke foto's. Als je zo doorgaat mogen er wel tien fotoboeken komen!
    Alle goeds daar en vooral genieten

    liefs
    Andrea

  • 09 April 2011 - 19:12

    Fanny:

    Geen wintertenen...geen anwb...geen plastuitje. Alles heeft zijn nadeel maar ook zijn voordeel (denk aan de wintertenen!). Je bent weer thuis in Ghana! Ik kijk nu uit naar je volgende verslag! Succes daar en de groetjes van Fan

  • 10 April 2011 - 07:24

    Ine En Jan:

    Hai Truusje,

    Wat fijn dat je goed aan gekomen bent en je koffers niet allemaal uitgepakt moesten worden. Ik ga je ook volgen met de dames van de woensdagmiddag club van Santvoorde. Groetjes van ons allemaal en dikke kus.

    Jan en Ine

  • 10 April 2011 - 07:44

    Marianne:

    Ha die Truus, meid je bent weer "geland" te lezen dat je er weer helemaal op je plaats bent!
    Fijn om je via dit medium te volgen.
    Truus veel plezier en geniet van "je mensen" kijk uit naar je volgende verslag! groetjes Smitje

  • 10 April 2011 - 12:01

    Barbara:

    Hey Troeske, wat een pech die vertraging zeg. Maar gelukkig ging alles verder goed met de koffers. leuk om al je verhalen te lezen. Blijf je zeker volgen. Veel plezier en succes met alles. Kijk uit naar je volgende verslag

  • 10 April 2011 - 13:26

    Willy:

    Hoi Truus,

    Super dat we op deze manier jouw avontuur kunnen volgen.

    Groetjes, (ook van Gert-Jan)
    Willy

  • 10 April 2011 - 21:26

    Ruud:

    Ziet er goed uit allemaal, je hebt wel geleden onder de reis ( aan de avond foto te zien), Veel succes en blijf genieten.

    Groeten Ruud

  • 11 April 2011 - 16:48

    Piet:

    Heb je het rode kopvogeltje al weer gezien?

    groet, Piet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jur en Truus

Truus en Jur gaan ervoor!

Actief sinds 24 Maart 2011
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 71975

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 10 Mei 2015

Truus en Jur op kraamvisite in Ghana

02 April 2014 - 08 Mei 2014

Jur en Truus samen werken in Ghana

04 April 2013 - 09 Mei 2013

Truus en Jur naar Ghana

31 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Fysiotherapie en Timmeren in Ghana

04 April 2011 - 02 Juni 2011

Thuiskomen in Ghana

Landen bezocht: