Voorbereiding Wedding Emmanuel & Regina - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu Voorbereiding Wedding Emmanuel & Regina - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Jur en Truus Overheul - Brouwer - WaarBenJij.nu

Voorbereiding Wedding Emmanuel & Regina

Door: Troeske

Blijf op de hoogte en volg Jur en Truus

10 April 2011 | Ghana, Kumasi

Akwaaba,

Even ghanees netwerk een duwtje geven en daar ben ik.
Foto's gaat helaas niet lukken door traag netwerk.
Ben op dit moment weer helemaal ingeburgerd in Ghana.
Iedereen is nieuwsgierig naar de blanke vrouw, en Emmanuel is natuurlijk trots om mij te laten zien.
Zoals jullie weten de eerste dagen in Accra in een big house en daarna op weg met de VIP bus naar Kumasi, waar Emmanuel woont.
Onderweg pech met de bus, lekke band, maar de mannen kunnen het maken.
Eenmaal in Kumasi aangekomen, begint het overstappen van taxi naar trotro.
Het kleine huisje heet ons welkom.
Maar Emmanuel heeft geen toilet en wil niet dat zijn mum op een openbaar toilet in het donker moet bezoeken.
Dus verblijf geregeld voor de dagen
Prima bed, toilet: ghanese straaltjes en toilet moet je af en toe een duwtje geven.


Elke ochtend een stevig ontbijt: havermoutpap en een forse omelet.
luch flinke portie rijst met een lekkere stew en danook ook nog s' avonds eten.
Nou jullie begrijpen, komende week zit ik in Offinso en dan is het eten duidelijk minder, weet ik uit ervaring.
Inmiddels Regina gezien de aanstaande van Emmanuel.
Ik sta als speciale gast vernoemd in het programma. nou dat zal wat worden, ikl= laat het maar over me komen. Gisteren stof gekocht en wordt nog een ghanees kleedje voor me gemaakt.
Tevens Regina en Emmanuel geholpen met het programmaboekje: tekst, lay-out. Dat is leuk, want niks doen daar ben ik niet goed in.

Met Emmanuel de familie van Regina bezocht, zijn pak opgehaald en hem laten zien hoe je pasta kookt met een heerlijke pittige stew a la Troeske.

Het reizen wat zijn wij dan gelukkig met onze files op goede wegen zonder de rode stof en warme plakkerige lijven in de taxi of de trotro.
Alleen de geuren al die mis je bij ons: de diesel, de urine, etensluchten en de rook die je mag snuiven voor niks van alleverbrande vuilnishopen.

Vandaag met Emmanuel naar de kerk geweest. Werd daar welkom geheten.
Ik heb genoeten van de mensen, dat is het leven hier: oud en jong, ik zou ze wel allemaal in mijn armen willen sluiten.
De oude vrouwen: het leven zie je in hun ogen en lees je van hun gezichten.

Morgen ga ik naar Offinso, de praktijk van vorig jaar bezoeken, de kinderen ontmoeten: heerlijk. en natuurlijk even lekker werken.

Mr. Arc wil me graag in Kumasi ophalen, maar ik ga lekker zelf in de trotro bepakt en bezakt, dus hij zal verrast zijn.
lijkt me heerlijk: uitstappen en te lopen waar ik vorig jaar 3 maanden geweest ben.

Zo nu ga ik sluiten
ik wens iedereen Dayie
liefs
Troeske

  • 10 April 2011 - 21:35

    Marianne:

    Lieve Truus, meid je zit er helemaal in!
    Leuk om morgen je Mr.Arc weer te ontmoeten en vooral de kinderen.
    Allen zullen je een warm hart toedragen. Werk ze en geniet van het vele, groetjes uit een bijna zomers Nederland, Smitje. M

  • 11 April 2011 - 09:51

    Yvonne:

    Ha die Troeske!

    Leuk je zo te volgen!
    Hier is het nu ook heerlijk weer, maar nog net geen 39 graden!!
    Goede reis weer naar het volgende dorp en werk ze in de praktijk!

    liefs Yvonne

  • 11 April 2011 - 10:14

    Wendy:

    Hoi Wereldreiziger!
    Wat heerlijk dat je weer rijst met een visje kunt eten! Zo heb je het hier niet. Waar ik heel benieuwd naar ben is het gezicht van Mr Arc als hij zijn gift krijgt! En de kinderen als ze jou weer zien! We zullen het zien op de foto's t.z.t.
    Liefs, Wendy

  • 11 April 2011 - 14:13

    Janna:


    Hoi Truus,

    Wat een mooie verhalen, op je waarbenjij en via de mail! Ik lees het met een grote glimlach en zie het helemaal voor me! Super dat je je gelijk weer thuis voelt en je goed bent aangekomen! succes met alles en geniet maar lekker ;) Ik kijk al uit naar je nieuwe verhalen en avonturen! Groetjes Janna

  • 12 April 2011 - 12:28

    Mw. Brummer En Ine:

    Hallo Truus,
    Samen hebben we naar je foto's gekeken en het verslag gelezen.
    Het is leuk om je op deze manier te volgen.
    Groeten van ons allemaal.

  • 12 April 2011 - 17:52

    Joke Korver:

    leuk verslagje we lezen het met veel plezier. geniet ervan. gr van joke en piet natuurlijk.

  • 13 April 2011 - 11:51

    Riek:

    Je bent weer blij om daar te zijn
    Geniet er van
    Groeten Riek

  • 13 April 2011 - 14:58

    Nico En Lenny:

    Lieve Truus, wat leuk allemaal en ook de foto's. Groetjes Nico en Lenny.

  • 16 April 2011 - 11:00

    Henny:

    hoi Truus

    leuk om weer je verhalen te lezen
    geef iedereen een knuffel uit assen van ons
    kus Henny

  • 17 April 2011 - 07:32

    José B:

    Hallo Truus
    Via je nicht Ria heb ik je gevonden.
    Heel veel succes, je bent echt een kanjer! Heb diepe bewondering voor je.
    Je Mulomaatje José B

  • 18 April 2011 - 16:58

    Rinske:

    Heel leuk om te lezen Truus!

  • 20 April 2011 - 19:28

    Rita En Rob:

    We zitten bij je moeder om de foto's van het feest van haar te laten zien. Ze zit te genieten van je verhaal, maar schoot toch even vol. Ze zal snel zelf een stukje schrijven. Geniet van je trip en tot ziens!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jur en Truus

Truus en Jur gaan ervoor!

Actief sinds 24 Maart 2011
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 71972

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 10 Mei 2015

Truus en Jur op kraamvisite in Ghana

02 April 2014 - 08 Mei 2014

Jur en Truus samen werken in Ghana

04 April 2013 - 09 Mei 2013

Truus en Jur naar Ghana

31 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Fysiotherapie en Timmeren in Ghana

04 April 2011 - 02 Juni 2011

Thuiskomen in Ghana

Landen bezocht: